Přehled učiva a úkolů pro žáky bez přístupu k Internetu
Český jazyk a literatura
VIDEOKONFERENCE 11.40-12.25 Počátky národního obrození
Dobrý den,
v dnešní hodině literatury (25. listopadu) začneme probírat národní obrození. Do sešitu si nalepte zápis. Zápis si přečtěte. Přečtete si také text Počátky národního obrození a odpovězte na otázky v rámečku (na poslední otázku odpovídat nemusíte).
Nakonec vypracujte pracovní list - Rukopisy.
Vypracovaný pracovní list a odpovědi k prvnímu textu si od vás vezmu, až se potkáme ve škole.
Zdraví Vás Lucie Konečná
VIDEOKONFERENCE 7.55-8.40 Zájmena - procvičování
Dobrý den,
dnes budeme pokračovat v procvičování zájmen. Postupujte podle pracovního listu. Pracovní list podepište a vraťte zpět do školy ke kontrole.
Zdraví Vás Lucie Konečná
Ruský jazyk
14. lekce - ŠKOLA - Co mám a nemám rád?
- Zdravím všechny a chválím ty z vás, kteří opravdu poctivě plní všechny zadané úkoly. Poznáte to určitě v pololetním hodnocení :)
- Vezměte si svoji Písanku, otevřete ji na str. 51 a začínáme úkolem 5.
- Doplňujeme pouze znaky Ju - Ю !!! Pouze ve třetím řádku ve slově ŠKOLE - píšeme E - a v posledním slově ŽÁKYNĚ - dopisujete znak C = Ц
Cvičení překládáte do češtiny - máme zde nová slovesa:
1. Я Ч И Т А Ю - ja čitáju = ---------------------------------
2. Я И Г Р А Ю - ja igráju = ---------------------------------
3. Я П О Н И М А Ю - ja panimáju = -----------------------------------
4. Я З Н А Ю - ja znáju = -------------------------------------
5. Я О Т В Е Ч А Ю - ja atvječáju = --------------------------------------
6. Я Л Ю Б Л Ю - ja ljubljú = ---------------------------------
7. Ю Л И Я - júlija = Jůlie
Kdo nepozná, o která slovíčka se jedná, musí se v Písance na str. 54 a 55 podívat a najít odpověď.
- Ve cvičení 6 str. 51 si nacvičíte psaní slovesa MÁM RÁD/A pište psací i tiskací azbukou.
- Cvičení 7 str. 51 přiřazujete slovíčka uprostřed buď do kategorie Já mám rád - Já nemám rád. Slova uprostřed přeložte podle slovníčku str. 55 i do češtiny.
Videokonference 8:50 hod. skupina Teriaki
Ruský jazyk skupina Teriaki
Na straně 55 vypracuj cvičení 17 a na straně 56 cvičení 19c. pracuj buďto do sešitu nebo stačí jen doplnit do přiložených kopií učebnice.
Německý jazyk
Opakování
Všechny zápisy a úkoly v pracovním sešitě odevzdej ve škole.
Úkol:
- pracovní sešit str. 64, cv. 1, 2, 3, 4, 5
Výchova k občanství
Bankovní produkty
Opiš a odpověz na otázky nebo doplň věty (na základě přečtení informací z brožury - viz příloha):
-
Jak se nazývá odměna, kterou nám dává banka za to, že u ní spoříme peníze?
-
Jaká je výhoda spoření?
-
Co je to likvidita?
-
Jaký je rozdíl mezi "spořícím účtem" a "termínovaným vkladem"?
-
-
Na základě grafu "Výnos a likvidita" doplň věty (vyber ze závorky správné slovo): Na termínovaném vkladu bývá většinou (vyšší X nižší) úrok než na běžném účtu, ale své peníze z termínovaného vkladu (dostanu X nedostanu) hned, jak si o ně požádám.
-
-
Úkol odevzdej ve škole.
Matematika
Součin mocnin se stejným základem.
Dnes se naučíme, jak se násobíme mocniny se stejným základem.
Násobíme je tak, že základ opíšeme a mocnitele sečteme.
!Připomeňte si znova co je základ mocniny a co mocnitel!
1. Zapište do sešitu přiložený zápis.
2. Vypočítejte z učebnice příklady str. 80 / cv. 1, str. 81 / cv. 2, 3.
Hudební výchova
VIDEOKONFERENCE: Hudební nástroje a jejich rozčlenění, hra na virtuální hudbení nástroje, Advent
Milé osmačky a osmáci, zdraví vás teoreticky s poslední distanční výukou HV před návratem do školních lavic Mgr. Marie Sobotková.
Váš úkol je si vypracovat úkoly distanční výuky a nalepit do sešitu HV + předchozí zápisy a dnešní zápis. Vše mi ukázat po návratu do ZŠ, doufejme, že již od 30. 11. v době vaší výuky HV.
Za 11.10. - 23.10. 2020:
Úkol: Prosím do své myšlenkové mapy si zapište další "obláčky" myšlenky: opera, balet, oratorium, kantáta
Za 2. a 4. 11: ZÁPIS + so myšlenkové mapy přibudou další "mráčky" - sonáta, koncert, suita, fuga
Úkol: Jaký je váš oblíbený hudební nástroj - buď na který hrajete nebo by jste chtěli hrát a proč. Pokud by se stalo a žádný nástroj se vám nelíbí, zvolíte libovolný hudební nástroj, který mi popíšete ho.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Za 9. a 11. 11. : zápis + do myšlenkové mapy zapíšete jména J. S. Bach, G. F. Händel, G. Ph. Telemann, A. Vivaldi
Úkol: Napíšete jméno barokního skladatele - osobnosti, která Vás zaujala a jméno osobnosti jež jste již znali a kterou ne.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Za 16. a 18. 11.: zápis + do myšlenkové mapy připište jména: Pavel Josef Vejvanovský, Adam Michna z Otradovic, H. I. F. Bieber, Jan Dismas Zelenka
Úkol: Jaká osobnost z hudebního světa minulého či současného je vaším vzorem či se vám líbí a proč.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
zápis za 23. a 25. 11.
Hudební nástroje:
Rozdělení hudebních nástrojů
1.STRUNNÉ
a) smykací:
- smyčcové (housle,viola,violoncello,kontrabas)
- kolové (niněra)
b) drnkací:
- s hmatníkem ( kytara,loutna,banjo,mandolína)
- bez hmatníku ( harfa, lyra)
- s klaviaturou ( cemballo, spinet)
c) úderné:
- s klaviaturou (klavír)
- paličkové ( cimbál)
2.DECHOVÉ
a) ústní
- bez štěrbiny (příčná flétna,Panova flétna)
- se štěrbinou ( zobcové flétny,fujara,okarína,píšťaly)
b) plátkové
- s jednoduchým plátkem (klarinet,saxofon,dudy)
- s dvojitým plátkem (hoboj,fagot,anglický roh)
c) nátrubkové
- přirozené-bez pístů (pozoun,rohy)
- chromatické (trubka,lesní roh,tuba)
d) vícehlasé
- s klaviaturou (varhany,harmonium,akordeon)
- prosté ( foukací harmonika)
3.BLANOZVUČNÉ (membranofony)
a) s vyladěným tónem-chvění přímé ( tympány)
b) s tónem neurčité výšky (ostatní typy bubnů)
4.SAMOZVUČNÉ (idiofony)
a) s vyladěným tónem (např. xylofon,marimba,zvony)
b) se zvukem neurčité výšky ( činely,tamburína,kastaněty,tam-tam)
5.Jiné
(tón je dotvářen,nebo vytvořen elektronickou cestou)
a) elektrofonické (kytara,baskytara)
b) elektronické (varhany,syntezátory)